Spire- og børnekor

korsangere

Spire-  & Børnekor

Om koret

Spire- og børnekor er for alle nysgerrige børn i 0. til 4. klasse. Koret øver tirsdage kl 16.00 til 16.45 i Sognehuset ved kirken og det er gratis at være med!

I koret leger vi sangen og musikken ind med fagter og dans. Vi bruger fantasien til at synge med hele kroppen, og vi synger alt fra skægge børnesange til smukke salmer. Imens vi bliver gode til at synge sammen, møder vi også noderne, musiksproget solfa og de flotte overstemmer. Det er ikke nødvendigt at kunne læse for at være med i koret, og den gode stemning er lige så vigtig som den gode musik. Efter sangen slutter vi af med en småkage el. lign., og forældre og søskende må gerne være med, mens vi synger (der er kaffe i lokalet ved siden af og legesager i kirkens legerum på nederste etage i sognehuset).

Spire- og børnekoret synger bl.a. til kirkens gudstjenester for børn og til andre festlige anledninger i og udenfor kirken.

Og man er altid velkommen til at komme til et par uforpligtende prøvegange – så kig endelig ind og vær med!

Korleder & kirkemusiker Iben Barnwell
E ib@holstebrokirke.dk