Feriehjælp

På ferie med menighedsplejen

Folkekirkens Feriehjælp

Holstebro Kirkes menighedspleje er en del af Folkekirkens Feriehjælp, som er et tilbud til børnefamilier med en indtægt svarende til kontanthjælp eller derunder.

Hvert år sender menighedsplejerne ved Holstebro Kirke, Nørrelandskirken og Ellebæk Kirke familier afsted på en uges ferie i et feriecenter.

For at komme i betragtning til at deltage i ferieturen, skal man udfylde og sende ansøgningsskema til kirke- og kulturmedarbejderen. Ansøgninger kan ikke sendes pr. mail pga. GDPR-reglerne.

Normalt åbnes op for ansøgninger i marts og ansøgningsfristen er torsdag 25. april 2024

Pratisk information

Igen i 2024 har Holstebro Sogns Menighedspleje mulighed for at sende to familier på ferie til Vigsø Feriecenter i uge 28.

Læs mere om feriecentret her

For at komme i betragtning til at deltage i turen skal du/familierne:

• være på kontanthjælp eller en ydelse der svarer til max 15.570 kr. pr. md.
  • have hjemmeboende børn under 18 år
  • bo i Holstebro sogn

På turen vil der, være familier fra Holstebro sogn fra Ellebæk/Måbjerg og fra Nørrelands sogn. Der vil desuden være en værtsfamilie, som vil stå for og hjælpe med praktiske ting som transport, uddeling af penge og planlægning af aktiviteter.

Hver familie får deres egen feriehytte og tildelt penge til mad. Man skal selv sørge for at lave mad og passe sine børn. I løbet af ugen vil der, blive planlagt aktiviteter for hele gruppen, og her er det vigtigt at deltage, så man også lærer de andre familier at kende.

Hvis man ikke selv har mulighed for at komme til Vigsø Feriecenter og hjem igen, vil der blive planlagt fælles transport fra og til Holstebro.

Turen finansieres og planlægges af Samvirkende Menighedsplejer og Arbejdsmarkedets Feriefond.

Ansøgning

For at komme i betragtning til turen skal følgende ansøgningsskemaer udfyldes og afleveres til kirke- og kulturmedarbejder Karina Odgaard Nielsen, eller i postkassen ved Sognehuset, Kirkestræde 9A. Ansøgninger kan IKKE afleveres elektronisk. Hvis der er spørgsmål, kan man kontakte Karina Odgaard Nielsen på 2917 2839 eller smh-bu@holstebrokirke.dk

Ansøgningerne kan findes i Sognehuset, Kirkestræde 9A., på kordegnekontoret.

Feriehjælpsplakat 2024 - klik her.

Kirke- & kulturmedarbejder - Karina Odgaard Nielsen
Karina Odgaard Nielsen