Økonomisk hjælp

marmorbuen i holstebro kirke

Få økonomisk hjælp fra menighedsplejen

Holstebro Sogns Menighedspleje har mulighed for at yde økonomisk støtte til privatpersoner, der er særligt trængt økonomisk og som har bopæl i eller tilhørsforhold til Holstebro Sogn.

Akut hjælp

Du kan til hver en tid henvende dig til en af kirkens præster eller kirke- og kulturmedarbejdere, hvis du befinder dig i en særlig og akut opstået situation, hvor du har behov for økonomisk hjælp – en form for nødhjælp. Når du har drøftet din situation med præsten eller kirke- og kulturmedarbejderen, vil han eller hun tage stilling til, hvordan vi bedst muligt vil kunne hjælpe dig. Denne form for nødhjælp bliver uddelt under præstens/kirke- og kulturmedarbejderens tavshedspligt.

Økonomisk hjælp i forbindelse med livets overgange

Du har mulighed for at ansøge om økonomisk hjælp i forbindelse med livets overgange (fx dåbsfest, konfirmation, bryllup, begravelse)

Du skal sende en skriftlig ansøgning, hvori du skal gøre rede for, hvad du søger om dækning til samt for din økonomiske situation.

Som udgangspunkt skal du som ansøger have bopæl i eller tilhørsforhold til Holstebro Sogn.

Støtten vil være i form af et tilskud.

Ansøgningen stiles til Holstebro Sogns Menighedsplejes bestyrelsesformand og sognepræst
Kirkestræde 9A
7500 Holstebro
eller på mail: makk@km.dk

Økonomisk tilskud til ferieoplevelser

Du har mulighed for at ansøge om økonomisk tilskud til ferieoplevelser for økonomisk trængte børnefamilier.

Du skal sende en skriftlig ansøgning, hvori du skal redegøre for din økonomiske situation, hvorfor du har behov og hvad du ønsker tilskud til – fx en endagstur til et sommerland el. lignende, tilskud til flerdagsophold i ferieresort, sommerhus eller tilsvarende.

Kirkestræde 9A
7500 Holstebro
eller på mail: makk@km.dk

Folkekirkens Feriehjælp for børnefamilier

Du har mulighed for at ansøge om at deltage på den årlige ferietur til et feriecenter i Danmark.

Folkekirkens Feriehjælp er et tilbud til børnefamilier, som ikke selv har økonomisk mulighed for at holde ferie.

Du kan læse mere om ansøgningsfrister, praktisk information o.lign. her.

Økonomisk tilskud i julen - julehjælp

Du har mulighed for at ansøge om julehjælp!

Julen kan for mange familier eller enlige være en økonomisk udfordring. Vi uddeler hvert år julehjælp som regel i form af et indkøbskort.

Du skal ansøge om julehjælpen ved at udfylde et ansøgningsskema, som i tiden op mod jul kan fås i Sognehuset, i kirkens våbenhus eller ved at kontakte vores kirke- og kulturmedarbejderne. Af ansøgningsskemaet vil også fremgå en ansøgningsfrist, og hvor ansøgningen skal afleveres.

Kirke- & kulturmedarbejder - Inge Damtoft
Kirkebogsførende sognepræst