Kirke Care

Hvad er Kirke Care?

• Kirke Care Holstebro er diakoni og omsorg – Guds kærlighed i nærvær og handling.
  • Kirke Care Holstebro går på gaden i bymidten i aften- og nattetimerne i teams af 3 personer.
  • Kirke Care Holstebro går på gaden i dag- og aftentimerne i det boligsociale område Trekanten.
  • Kirke Care er at være til stede med lydhørhed, omsorg og støtte til mennesker i byen og i Trekanten.
  • Kirke Care arbejder for at skabe relationer, fællesskab og tryghed på tværs af tro og baggrund.

Du kan også blive Kirke Care frivillig ved at kontakte Kirke Care Koordinator Karl Georg Pedersen, 5129 6320 , kgped@icloud.com

Diakoni

Kirke Care er et samarbejde centreret omkring "diakoni". Diakoni betyder "tjeneste" og er en væsentlig del af den kristnes og kirkens arbejde.

Diakoni er at hjælpe de der har behov, lytte uden at dømme, gå et stykke af vejen med en fremmed, hjælpe de der falder og befinde sig der, hvor der er brug for medmenneskelighed og omsorg. Det er alle kristnes opgave. Som fx når frivillige i Kirke Care Holstebro går på gaden for at bringe den gave til medmennesker.

Det bibelske udgangspunkt for dette arbejde er beretningen om den barmhjertige samaritaner, der IKKE går forbi, men standser op – der IKKE har for travlt med sig selv, men ser det andet menneske og træder til.

Center for Sundhed holstebro logo
Kirke- & kulturmedarbejder - Inge Damtoft